sextondeseptembertjugohundranio

Ännu en dag har gått, 16 september 2009 it is.
Idag för 26 år sedan föddes min kära syster Cathrine, stort grattis till henne!
Värst vad tiden går, om en månad fyller farsan & om exakt två månader fyller man själv 20 bast.
Det känns inte allt för längesen man tog sitt symaskinskörkort på Kattarp, eller sparkade munk utanför lilla lekan med ett glatt gäng, minns hur Jonas alltid gömde sig i häcken på den lilla grusgången eller bakom muren och hur Jocke alltid försökte campa vid bollen och hoppas på att någon skulle göra misstaget att visa sig, det brukade sluta med att det blev "Fritt fram" och vi fick välja en annan.
Inte att förglömma är hockeybilderna, hade man 10 kr på fickan gick man raka vägen in till Bertil och shoppade ett paket.
Drömmen var att öppna paketet och få Wayne Gretzky, Mario Lemieux & Brett Hull.. men det slutade alltid med att man fick sina dubletter av Patrick Roy eller någon Edmonton Oilers spelare.
Fina minnen!

Nu sitter man här idag, något sargad av sin barndom kanske, men ganska nöjd med hur saker och ting har utvecklat sig ändå.
Det kunde slutat värre definitivt, se på Lasermannen, Tomas Qvick & Josef Fritzl.
Där är jag inte riktigt idag!

Idag sitter jag mest och ser fram emot kvällens batalj på teve, Inter - Barcelona.
Det blir inte lätt för Zlatan att komma tillbaka till Guizeppe Meazza, intressant att se om Zlatan eller Etoo kommer göra någon målgest, jag tror Etoo ligger närmst ett mål och jag tror inte heller att han är rädd för att skrika ut sin glädje.
Det är även Helsingborg - IFK Göteborg i Svenska Cupen, vinnaren ska möta AIK i en cupfinal på Råsunda!

Imorgon är det dags för jobb igen, inbokad 2 dagar på Björnekulla mellan 14-22.
Nästa vecka är ännu oklart, men jag hoppas på något nytt nu faktiskt.

Allt för nu.


Tim Härestrand

Ängelholm


Robin, jag & Cathrine.


Kommentarer
Postat av: jaao

Uppdatera mannen! Älskar din blogg mer än livet <3 :$ :$

2009-10-03 @ 12:49:07
Postat av: Bjoern

Äkta bild :) du är dig lik <3

2009-10-14 @ 21:07:29
URL: http://laranomallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0